Hogy szerezd meg az első 1000 Facebook rajongódat

facebook-100-like

 

Egy induló Facebook oldal mindig kicsi. Induláskor az első 1000 rajongó megszerzése szinte lehetetlennek tűnik, pedig egy jó tervvel gyorsan teljesíthető és elérhető.

 

Ahhoz, hogy az oldalad kedveljék, a legfontosabb három tulajdonsággal kell rendelkeznie:

 

1, Tartalomnak kell lenni oldaladon

2, A tartalom értékes tájékoztatást, kell hogy nyújtson

3, A tartalmad tanítsa, oktassa és egyben szórakoztassa is a látogatókat.

 

Az előző tulajdonságok megléte elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Facebook oldaladat meglátogatók, követőkké is váljanak.

 

Az 1000 rajongó eléréshez azonban terv játékok és megfelelő oldal is szükséges.

Facebook lájk

Készíts érdekes Facebook oldalt

Ez elsőre elég közhelyesnek és általánosnak hangzik, pedig sajnos nem az. Még mindig rengeteg unalmas és félig kitöltött Facebook oldallal találkozni. Ez azért valahol jó hír is, hiszen így egy teljesen feltöltött és jól elkészített Facebook oldallal még mindig könnyen ki lehet tűnni a tömegből.

 

Mitől jó és érdekes egy Facebook oldal?

 

  • Minden tartalmi és információs rész ki van töltve, fel van töltve részletes adatokkal.
  • A fejléc kép színes és érdekes
  • A bejegyzések tartalmaznak képeket ...

 

Egyszóval látszik rajta, hogy az oldallal foglalkoznak nem csak oda van úgy dobva.

MiniPortál Facebook oldal
Facebook lájk

Kapcsold össze oldaladat a Facebook-al

 

Mutasd meg weboldal látogatóidnak Facebook oldaladat ikonnal. Helyezz el bejegyzéseidnél és híreidnél megosztás és lájk gombokat, vagy akár hírdobozt is kirakhatsz. Ezek az egyszerű módszerek gyorsan segítenek a saját Facebook oldalad erősítésében és népszerűsítésében.

 

MiniPortál rendszerünkben számos ingyenes vagy prémium eszközt találsz, ami ezekben segítséget nyújthat:

 

  • A Testreszabó modulban elég csak a Facebook oldalad url-jét megadni és az ikonokat automatikusan minden oldalon megjelenítheted, akár a láblécben, akár a fejlécben.
  • A Vizuális Szerkesztő beépített ikon moduljával bárhova az oldaladhoz hozzá adhatod az Facebook ikont.
  • Szintén a Vizuális Szerkesztőbe beépített Közösségi média gombok modullal akár hol a tartalomban elhelyezheted a lájk gombokat.
  • A Prémium Megosztás és követés modullal magasabb szintre emelheted a közösségi média kapcsolatot oldalad és a médiák között.
Facebook lájk

Hívd meg barátaidat, hogy legyenek ők is követők

 

A Facebook lehetőséget ad rá, hogy a barátaidat meghívd új oldaladra és hogy kedveljék azt. Ilyenkor egy listából kiválaszthatod, hogy melyik ismerőseidet akarod meghívni az oldalad kedvelésére.  A kiválasztott ismerőseidnek a Facebook automatikus meghívót küld.

 

Ez egy elég hatékony módszer, hiszen az ismerősök hamar lájkolhatják oldaladat, tudva azt, hogy annak Te vagy a tulajdonosa, vezetője. Egy átlagos Facebook felhasználók felének legalább 200 ismerőse van egy külföldi kutatás szerint. Ha neked is van 200 ismerősöd akiket meghívsz és nekik is. Akkor el tudod képzelni, hogy hamar összejöhet az első 1-200 lájk is.

 

A meghívás hivatalos Facebook ismertetőjét itt találod: "Hogyan tudom kérni az ismerőseimet, hogy kedveljék az oldalamat?"

 

Mielőtt meghívnál bárkit is, mindenképpen frissítsd és töltsd fel az oldalt.  Tegyél fel bejegyzéseket, hogy minél hívogatóbb legyen a barátaink számára.

 

Az automatikus meghívás mellett akár személyes üzenetet is nyugodtan küldhetünk barátainknak, amiben elküldjük a linket és azt miért is jó az oldal, így érdekes fotókat, információkat...

 

Facebook lájk

Támogasd Facebook oldaladat más csatornákkal is

 

A Facebook oldal felfuttatásához nem árt egy kis külső segítség. Az első lépés után, hogy a barátokat már meghívtuk, próbáljuk meg maximalizálni a Facebook oldalunk elérését más megjelenési csatornáinkkal.

 

Kapcsoljuk össze a saját weboldalunkkal, illesszük be hírlevelünkbe, blogunkba és minden más helyre ahol kommunikálunk ügyfeleinkkel, látogatóinkkal.

Facebook Lájk gombok
Facebook lájk

Készíts megosztható bejegyzést

 

A legnehezebb és legnagyobb kihívás a jó bejegyzés és tartalom előállítása. A minőségi tartalom a Facebook rajongók gyűjtésének első számú feltétele. Ha a tartalom elég jó, akkor az emberek válaszolni fognak rá, kedvelik, és megosztják azt, így folyamatos növekedés várható.

 

Ezt már sokszor hallottátok talán? Mégis mi az a "megosztható tartalom"? Sajnos nincs egyértelmű válasz, hiszen ez leginkább attól függ, hogy az oldal mivel foglalkozik, mi a témája, kiknek szól. Ha tudnánk mi a megfelelő "megosztható tartalom" valószínűleg szuperhősök lennénk és már mindenki velünk dolgozna. Bár a csodaszert nem tudjuk megmutatni de azért alapdolgokra érdemes figyelni.

 

Az egyik jó módszer, hogy először magunkat kérdezzük meg, mit is szeretnénk mi az ami a legértékesebb szolgáltatásunkban termékünkben amit szeretnénk hangsúlyozni, vagy amire lehet tartalmat, bejegyzést tervezni. Ezután a baráttokkal ismerősökkel el kell beszélgetni, meg kell osztani velük ötleteinket gondolatainkat és megnézni, nekik mi tetszik és miért. Azután lehet nekiállni elkészíteni a valódi bejegyzéseket.

 

A másik lehetséges módszer, hogy nézz meg más népszerű Facebook oldalakat a saját témádban és ellenőrizd, hogy az ottani látogatók mit tekintenek "megosztható" tartalomnak. Ha ezt a módszert még kiegészíted más egyéb oldalakról további inspirációval akkor biztos, hogy sikerülni fog érdekes és "megosztható" tartalmat létrehoznod Facebook oldaladra. Nézz körbe keress példákat inspirációkat, ez nagyon fontos!

 

Figyelj oda még arra is, hogy a "megosztható" tartalom legyen változatos, mint: állapot frissítések, képek, videók, blogbejegyzések, kérdések-kérdőívek, infografikák,  webináriumok ... Tegyél közzé minél több mindent nyilvánosan.

 

Azért 3 tippet a saját tapasztalataikból is adunk neked.

 

1, Mindig legyen érdekes kép a Facebook frissítéseidnél, bejegyzéseidnél. 

2, Írj idézeteket, gondolatok, blogbejegyzéseket

3, A felhasználók imádják az infografikákat.

 

És egy utolsó Tipp! Amikor oldalad kedvelőinek száma átlép meghatározó számokat, mindig köszönd ezt meg nekik. Tegyél közzé posztot, csinálj egynapos akciót, vagy ami csak eszedbe jut. Pl az első 100, 1000. 5000, 10000 ... kedvelés után. 

 

Facebook lájk

Indíts nyereményjátékot

 

Mindenki szeret nyerni és játszani. Egy nyermény játék indítása nem óriás költség, biztos ki tudsz találni Te is érdekes de nem feltétlenül nagyon drága megnyerhető ajándékot. Ez esetleg akár a saját terméked vagy szolgáltatásod is lehet.

 

Pár tipp nyereményjátékokhoz:

 

  • A díj, nyeremény nem feltétlenül kell hogy nagyon drága legyen, de legyen a látogatóidnak fontos, érdekes és olyan amit szeretnének. Ha nem jó a díj, nem fognak játszani.
  • A verseny, vagy a díj megnyerésének feltétele legyen nagyon egyszerű, pár szóban, egy egyszerű mondatban megfogalmazható. Ha a játék bonyolult, úgy nem lehet hirdetni hatékonyan, arról nem is beszélve, hogy a játékosok sem értik meg.
  • A verseny, vagy nyeremény közvetett módon ösztönözze a játékost a megosztásra. Ez rendkívül fontos, hiszen minden megosztással ingyenesen juttatod el egy új emberhez játékodat. Fontos! közvetlenül nem kérheted a megosztást, erről kicsit lejjebb olvashatsz még.
  • A játék időtartama ne legyen hosszú. Legyen 1-2 hét. Ez épp elég arra, hogy minél többen játszanak de az érdeklődést ne veszítsék el és kövessék a játékot is esetleg. Így az érdeklődést és az aktivitást magasan tarthatod.
  • Ha belefér a költségvetésbe, használj külsős webalkalmazást. Ma már rengeteg cég és fejlesztő foglalkozik Facebook játékokkal, app-okkal.

 

A nyeremény játékoknál nagyon fontos hogy figyelj oda a Facebook szabályokra, ugyanis nem tehetsz meg mindent! Íme egy rövid útmutató a lehetőségeidről:

Ezt megteheted

lájk
lájk
lájk
lájk

Kérheted a látogatót, hogy LÁJKOLJON a nyereményért

Kérheted a látogatót, hogy KÜLDJÖN PRIVÁT ÜZENETET 

Kérheted a látogatót, hogy SZÓLJON HOZZÁ a nyereményért

Kérheted a látogatót, hogy TEGYEN KÖZZÉ bejegyzést a TE OLDALADON a játékhoz

Ezt nem teheted

Nem lájk
Nem lájk
Nem lájk

Nem kérheted a látogatót, hogy OSZON MEG a nyereményért

Nem kérheted a látogatót, hogy HÍVJON MEG valakit a játkhoz

Nem kérheted a látogatót, hogy CÍMKÉZZE BE MAGÁT egy képre, eseeményre ... 

Fontos a szabályok betartása, hiszen nem csak a játékodat, akár az oldaladat is felfüggeszthetik, ha nem tartod be. A legnagyobb hibát ott szokták elkövetni, hogy régen lehetett de már nem lehet a játékokban a megosztásra ösztönözni a felhasználókat!

 

Ha a játék és a nyeremény jó, amit kitaláltál, akkor valószínűleg nem fog nagy problémát okozni, hogy a megosztást nem kérheted, hiszen a maguktól is meg fogják osztani a játékosok a tartalmat.

 

Facebook lájk

Kezdj el hirdetni kiemelt bejegyzéseket

 

Ha megteheted és van rá keret, akkor bizony érdemes a Facebook hirdetéseket használni. Régen a kezdetekkor még szinte minden bejegyzést láttak az oldal kedvelők. Ma azonban a megjelenés már 20% és alatta várható. Éppen ezért érdemes hirdetni, illetve azért is mert a Facebook hirdetések a leghatékonyabb és a legcélzottabb, így a legolcsóbb hirdetések közé tartoznak.

 

A Facebook hirdetéshez nem kell óriási tapasztalat és marketing tudás. Enélkül is lehet jó és hatékony kampányt létrehozni. Facebook hirdetéshez egyszerűen csak a költség keretet kell meghatározni és már indulhat is a hirdetés. Természetesen mint mindent ezt is érdemes kicsiben kezdeni és a tapasztalatok begyűjtése után növelni a keretet.

 

Lehet a Facebbok hirdetői rendszerében is rengeteg dolgot állítani és hirdetés típusok között válogatni. Ezekről most nem is beszélnénk sokat. Azt viszont mindenképp el kell mondani, hogy a leghatékonyabbnak nekünk, a kiemelt Facebook bejegyzés volt. Így mi azt javasoljuk ezzel kezd.

 

A Facebook hirdetés hivatalos ismertetője: Facebok hirdetések

 

Ha egyből szeretnél hirdetést létrehozni, akkor pedig klikkelj ide a Hirdetési fiókodhoz.

 

Facebook lájk

Nézd át statisztikáidat a Facebook Insight-al (Elemzések)

 

Ha komolyan gondolod, hogy sikeres Facebook oldalt készítesz, akkor kezdj el barátkozni azzal a gondolattal, hogy időnként grafikonokat, elemzéseket és táblázatokat kell nézegetned. Ha az oldaladat, a bejegyzéseket és tevékenységeket csak ösztönösen vagy csak úgy a vakvilágba készíted, akkor nagyon nehéz lesz változtatnod és javítanod a hatékonyságodon és a kívánt sikert biztos, hogy nem éred el.

 

Az Elemzések, (Insights) egy beépített eszköz, ami rengeteg érdekes és értékes adat gyűjt neked össze az oldaladról, a látogatóidról, a szokásokról. Nézd át ezeket az adatokat, gondold át őket. Nézd meg hogy amikor valami változás történt, pl. fejlődés vagy csökkenés, akkor mint tettél közzé, vagy milyen nap volt... Javítsd aktivitásod és eredményedet, az adatok által nyújtott információk segítségével.

 

A hivatalos Facebook elemzések (Insight) súgó ezen a linken érhető el.

 

A statisztikába a legfontosabb adatok amiket megtudhatsz: 

 

  • Oldal követések. Ez megmutatja, hogy az oldaladat hányan kedvelik és a kedvelések hogyan változnak, változtak.
  • Bejegyzés elérése. Itt az összes bejegyzésed elérést láthatod, azaz azt, hogy hányan látták a bejegyzéseidet.
  • Interrakció. Megnézheted típusokra bontva (kedvelés, hozzászólás, kattintás, megosztás), hogy hányan hajtottak végre valamit az oldaladon vagy annak tartalmával.
  • Megtekintheted minden bejegyzésed saját statisztikáját is.

 

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Csatlakozz és iratkozz fel hírlevelünkre hogy megkapd az aktuális híreinket. Sőt feliratkozóink 10%-ra jogosító kuponkódot is kapnak.

Sikeres feliratkozás

Facebook lájk

Értékeld eredményeidet és fogalmazd újra a céljaidat

 

Mivel egy Facebook oldal üzemeltetője vagy és igyekszel szakértővé válni, itt az ideje, hogy úgy is gondolkodj és dolgozz mint egy profi. A legfontosabb így az, hogy pontosan határozd meg a céljaidat és készíts tervet, hogyan fogod megvalósítani a tervedet.

 

Ez lehetővé teszi majd számodra, hogy beoszd a feladatokat, vagy hogy nyomon kövesd az eredményeidet és azt, hogyan haladsz a célok elérésében. 

 

Jó példa erre, az hogy ha a cél az 1000 lájk a következő negyed évre, akkor érdemes arra tervet készíteni, pl. elosztani, hogy a különböző hónapokban és hetekben mennyi lájkot szeretnél gyűjteni. Így sokkal könnyebb lesz azt is megtervezni, hogy az adott lájk számhoz, milyen tevékenységet kapcsolsz (hirdetés, barátok meghívása, nyereményjáték...).

 

Természetesen mindig vannak meglepetések, a terve csak egy váz. Nagyon fontos, hogy maradj mindig rugalmas és tudj változtatni. A terv az a gerincét és a vázát kell hogy adja tevékenységednek, ami biztosítja a stabil működést és így folyamatos végrehajtást és stabil növekedést.

 

Ha még nincs weboldalad, vagy szeretnél egy olyan weboldalt, amit könnyen összekapcsolhatsz Facebook oldaladdal, próbáld ki az Ingyenes MiniPortál Weboldal készítő rendszert most, és hozd létre a weboldalad percek alatt.

 

Facebook lájk

1000 Facebook lájk lépésről lépésre

 

Összefoglalásként egy egyszerű tervet is megosztunk ami jelenlegi írásunkon alapul. Az alábbi lépéseket időrendben hajtsd végre és mindig fejezd be az adott pontot mielőtt a következőre lépnél! Természetesen a mi tervünket egészítsd ki dátumokkal elvárásokkal ... Egyszóval szabd testre alakítsd át igényed és helyzetedhez mérten az alábbiakat.

 

1, Készítsd  el a Facebook oldalad és töltsd fel minden adattal

Ne felejtsd el megadni a címet, telefonszámot, weboldalt, rövid és részletes leírást. Tölts fel figyelem felkeltő fejléc képet, állítsd be a logót és a térképet. Tényleg mindent állítsd be!

2, Készíts tartalmat mielőtt nekivágnál a népszerűsítésnek

Az adatok feltöltése nem elég. Üres oldallal nem lehet elindulni. Legyen legalább 5-10 de inkább több minőségi bejegyzés a Facebook oldalon. 

3, Kapcsold össze weboldalad a Facebook oldaladdal

Helyezd ki a lájk, megosztás és követés ikonokat, hírdobozt stb.

4, Kösd össze egyéb csatornáiddal is oldalad

Illeszd be hírleveledre, Instagramm vagy egyéb közösségi média oldaladba és felületeidbe.

5, Hívd meg ismerőseidet

Minden ismerősöd hívd meg. Nem csak a beépített invitáló rendszert használhatod. Küldj nyugodtan akár személyes üzenetet is.

6, Köszönd meg az első 100 lájkot

Készíts bejegyzést köszönd meg az első 100 lájkot kedvelőidnek. Sőt ha valaki lájkolt, akkor az ő oldalán a lájkolás alatt nyugodtan köszönd meg akár egyesével is.

7, Készíts új bejegyzést rendszeresen, válaszolj minden hozzászólására és üzenetre gyorsan és barátságosan

Az oldalad kezdő tartalommal elláttad, de fontos, hogy a friss kedvelőid lássák és találkozzanak új és jó bejegyzésekkel. Ha bárki bárhol hozzászól, kérdez, vagy üzenetet ír, mielőbb válaszolj neki. Ne feledd a Facebook végül is közösségi média, így a kommunikációról szól!

8, Indíts egy lájk játékot

"Lájkoljátok és a szerencsés kap egy ajándékot amikor elérjük az 500 lájkot" Készülj fel rá, hogy a játék végén pár lájkot majd elvesztesz, de ezért ne aggódj.

9, Ne felejtsd el megköszönni közben az 500 lájkot és a játék végén is a részvételt

 

10, Indíts egy hozzászólás versenyt (játékot)

Találj ki egy olyan játékot vagy dolgot amivel a hozzászólásaid számát növelheted. Kitalálhatsz nyereményt vagy díjat is. A leghatékonyabb, ha valami hasznos dolgot tudsz kitalálni. Pl. adjanak a felhasználók nevet egy terméknek, vagy segítsenek valamit megcsinálni, kitalálni, vagy akár mondják el a véleményük valamiről ...

 

Reméljük a fenti tanácsokkal és a 10 pontos tervvel sikerül elérned az 1000 lájkot. Sok sikert kívánunk!

Ja igen és ne felejtsd el lájkolni Facebook oldalunkat, és megosztani ezt a bejegyzést.

Megosztáshoz használhatod bal oldalt a megosztás gombokat. 

Ha szeretnél még ehhez hasonló tippeket olvasni érdemes még a hírlevelünkre is feliratkozni. Ha még nem tetted meg, használhatod a bejegyzésbe illesztett feliratkozási űrlapot. A feliratkozással ráadásul 10%-os kuponkódhoz is hozzájuthatsz MiniPortál Előfizetéseinkhez.

Pn-eld ezt a Pinterest-en

Oszd meg ezt
feliratkoas-fliyin-2b

10% KEDVEZMÉNY ÉS A LEGJOBB WEBOLDAL KÉSZÍTÉSI TIPPEK!

Ha feliratkozol hírlevelünkre, megkapodd legjobb tippeinket és egy 10%-os kupon kódot is!

Sikeres feliratkozás!

ajanlat-piros-napocska

SZEREZZ 10% KEDVEZMÉNYT MINDEN ELŐFIZETÉSÜNKHÖZ!

Iratkozz fel hírlevelünkre és küldünk neked egy kupon kódot amit bármelyik előfizetésünkhöz használhatsz.

Sikeresen feliratkoztál!